Niestety algorytm Google ulega ciągłym zmianom i wielu właścicieli stron WWW nie wie, co jest najważniejsze podczas ich pozycjonowania. Dlatego przygotowaliśmy listę niezbędnych elementów, o których nie możesz zapomnieć podczas pozycjonowania witryny internetowej.
Sprawdź swoją mobilną wersję strony
Musisz pamiętać o tym, że roboty indeksujące Google sprawdzają w pierwszej kolejności mobilną wersję stronę. Jeśli okaże się, że treść jest widoczna tylko dla użytkowników korzystających z komputera, to Google nie pokaże jej w rankingu wyszukiwarek, ponieważ uzna ją za bezwartościową. Zwracaj również uwagę na grafiki, które mogą być zbyt małe – i przez to niewidoczne – lub zbyt duże – i nie mieścić się na ekranie smartfona.
Stosuj różne narzędzia do analizy swojej witryny
Niestety często bywa tak, że właściciele stron internetowych korzystają wyłącznie z jednego narzędzia podczas analizy swojej witryny i nie mają jej pełnego wyniku. Dlatego staraj się korzystać z różnych narzędzi, które z pewnością pomogą Ci dowiedzieć się wszystkiego na temat Twojej strony WWW.
Pomyśl o swoich obrazach na stronie
Nie samą treścią Internet żyje… musisz znaleźć się również na wysokiej pozycji na konkretne zapytania w Google Grafika. Dlatego pamiętaj, aby wszystkie obrazy na Twojej stronie WWW posiadały odpowiedni tag html. W prawidłowy sposób opisz zawartość swojego obrazka, jednak staraj się nie umieszczać na siłę słów kluczowych. Nie zapominaj także o wysokiej jakości zdjęć!
Stwórz odpowiednie nagłówki
Pamiętaj, że każda Twoja strona powinna posiadać jeden prawidłowo stworzony nagłówek H1, który będzie bezpośrednio opisywał zawartość witryny. Warto tutaj umieścić odpowiednie słowa kluczowe, które tylko przyciągną roboty indeksujące, dzięki czemu staniesz się widoczny w wynikach wyszukiwania.
Pomyśl o meta opisach na stronie
Zawarty w meta tagu opis strony jest niezbędnym czynnikiem wpływającym na współczynnik klikalności Twojej witryny. Poprawnie napisany tag opisowy może pomóc zwiększyć liczbę ruchu organicznego z wyników wyszukiwania.
Szybko naprawiaj uszkodzone linki w witrynie
Błędne, spamujące linki mogą przysporzyć Ci wielu problemów. Jeśli znajdziesz taki na swojej stronie internetowej, to najlepszym wyjściem z tej sytuacji będzie ustanowienie przekierowania 301, który przeniesie Twoją stronę ze starego adresu URL na nowy. Dzięki temu nie stracisz swojej witryny, przy tworzeniu której włożyłeś dużo pracy. Zamieszczone linki pomogą Ci podnieść pozycję witryny w rankingu wyników wyszukiwania.
Pisz treści pod kątem użytkownika
Pamiętaj, aby odpowiadać na konkretne zapytania odbiorców. Tylko w taki sposób będą mogli Cię odnaleźć i zobaczyć Twoje treści na stronie. Intencja użytkownika jest dla Google najważniejsza, dlatego staraj się analizować ich problemy i zwracaj uwagę na to, czego aktualnie poszukują.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, na co zwracać szczególną uwagę podczas pozycjonowania strony internetowej i zaczniesz podejmować te działania w swojej witrynie. Pamiętaj, że praktyki SEO mogą pomóc Ci znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania, dlatego pomyśl o tych czynnikach następnym razem!